Vanliga frågor

Hur går det till när jag bokar?

Du bokar genom vår sajt eller genom vår telefon 010-1388109.

Tillsammans går vi igenom dina behov och överens om en startdag enligt dina önskemål. Vid paketbokning bestämmer vi också vilken dag i veckan du önskar att vi kommer. Inför varje städning har du också möjlighet välja ut vad du önskar att vi prioriterar under varje städning.

Första gången du bokar via oss erbjuder vi också en provstädning utan bindningstid för att ni ska kunna prova en städning innan ni bestämmer er.

Vad kostar det?

Hemstädning varje vecka: Från 449:-
Hemstädning varannan vecka: Från 499:-
Hemstädning varje månad: Från 539:-
Flyttstädning: Mellan 25-40:- per kvadratmeter
Fönsterputs: Från 340:-

Läs mer under respektive städtjänst för mer utförliga priser. Kontakta oss alltid för en fullständig offert. Vi lämnar alltid fasta prisuppgifter.

Vad innehåller en städning?

Standardpaketet är vårt vanligaste paket och inkluderar b.la. dammsugning av golv och mattor, dammsugning av klädda och stoppade möbler, torkning av dörrar, dörrkarmar, handtag, kontakter, fönsterbrädor och fria ytor. Tömning av papperskorgar, spegelputsning, damning av möbler och lampor samt våttorkning av golv. Utvändig rengöring av köksskåp, spis, frys, kyl, micro och diskmaskin. Rengöring av diskho, kran, diskbänk och köksbänk samt kakel. Vi skurar och rengör badrum och toalett (max 2 stycken).

Men du kan också välja att skräddarsy din städning enligt dina behov. Exempelvis om du önskar en invändig städning av kyl, frys och ugn. Du har möjlighet att skräddarsy din städning inför varje städpass.

Hur fungerar det med RUT-avdrag?

Vi anger alltid våra priser efter RUT-avdrag. RUT innebär att du kan dra av 50% av arbetskostnaden upp till max 25 000 kronor per person och år för personer under 65. För personer över 65 år gäller 50 000 kronor per person.

Vi sköter all hantering gällande RUT-avdraget och du behöver endast betala den faktura du får av oss, därefter skickar vi in en ansökan till Skatteverket och vid beviljad RUT får du hem ett kontrollbrev med information om skattereduktion. Du kan också logga in på Skatteverket.se och se hur mycket skattereduktion du fått under året.

Behöver jag ha någon särskild utrustning hemma?

Vi står alltid för utrustning som rengöringsmedel, golvmopp och skurdukar. Däremot så använder vi oss av er dammsugare. Vänligen låt den stå framme på städdagen. Vid köp av paket lämnar vi oftast vår utrustning hos er inför nästa tillfälle.

Bör jag tänka på något särskilt inför en städning?

Vid vanlig hemstädning så vänligen plocka undan så mycket som möjligt och undvik att låta disk- och klädhögar ligga framme. På så sätt kan våra städare utnyttja sin tid på allra bästa sätt.

Vid flyttstädningar så ber vi er tömma bostaden samt frostar av kylskåp och frys. Vill du att vi rengör bakom din kyl och frys är det bra om du drar fram dessa. Har ni ett traditionellt badkar med en front så vänligen demontera fronten inför städningen.

 

Vad gör jag om jag inte är nöjd med ert arbete?

Det värsta vi vet är missnöjda kunder! Vi arbetar vi hårt med att service, noggrannhet och kvalitet ska genomsyra varje uppdrag. Vi erbjuder därför nöjd-kund garanti där vårt mål är att vi ska 100% nöjda kunder.

Skulle du händelsevis inte vara nöjd med någon av våra tjänster så kontakta oss på info@moppstad.se så tar vi hand om dig på en gång.

Hur många timmar ingår i ett paket?

Varje tillfälle är minst tre timmar om inget annat är överenskommet.

Har ni någon bindningstid på era paket?

Vi har en ömsesidig uppsägningstid om ett städtillfälle. Det innebär att vi kommer ut och städar en sista gång hos er innan ert paket avslutas.

Hur säger jag upp mitt paket?

Du säger upp ditt paket enklast genom att mejla oss på info@moppstad.se eller ringa oss på 010-1388109. 

Vad händer om något råkar gå sönder när ni städar?

Vi har full ansvarsförsäkring som täcker eventuella skador hemma hos er. Om någon av våra städare skulle ha sönder någonting kommer du att bli kontaktad av vår kundservice direkt.

Har jag alltid samma städare?

Vi försöker alltid planera så att du alltid får samma städare. Ibland är det dock inte möjligt på grund av andra bokningar, semestrar och andra skäl. 

Hur avbokar jag min planerade städning?

Du avbokar enklast genom att mejla oss på info@moppstad.se eller ringa oss på 010-1388109. Avbokningar skall göras tre dagar innan den planerade städningen, annars debiteras halva kostnaden.

Svar inom 12 timmar

Har du några frågor?